December 02, 2014

After A While

Täällä ollaan taas pienen hiljaiselon jälkeen! Mun ei oikeastaan missään vaiheessa ollut edes tarkoitus pitää tällaista kolmen kuukauden taukoa. Olenkin siis pahoillani siitä, että en asiasta mitään ilmoitellut!

IMG_3399JPG9

Suurin syy tähän taukoon oli se, että mua ihan ahdisti avata kuvakansio. Varmaan tuhansia kuvia oli läpikäymättä ja kokoajan tuntui tulevan vain lisää. Vanhat kuvat unohtuivat, kun tilalle tuli uusia, mielenkiintoisempia kuvia. Kännykän postauslista ei tuntunut ikinä lyhentyvän - aina kun yhden sai sieltä pois, tuli uusi tilalle. Samalla mulla meni innostus kuvaamiseen ja kuvien käsittelyyn, sillä ääni takaraivossa muistutti niistä kaikista muista tekemättömistä asioista.

Tiedän, että mun ei tarvitsisi eikä kannattaisi ottaa bloggaamista näin tosissaan. Tämänhän pitäisi olla vain harrastus - asia, mitä tekee mielellään. Ja sitä tämä mulle onkin. Ongelmana on vain mun perfektionistisuus. En halua julkaista kuvia, jotka on muokattu sinnepäin. Haluaisin myöskin ehtiä julkaisemaan kaikki postaukset ennen, kuin se on jo vanha aihe. Myöhemmin voi nimittäin alkaa miettimään, että ovatko nämä kuvat sittenkään julkaisemisen arvoisia.

IMG_3843JPG2
IMG_3722JPG3
IMG_2709JPG2
IMG_2848JPG7

Mulla on edelleen kansioissa paljon kuvia kesältä ja myös jonkin verran syksyltä (joista osa tätä postausta kuvittaakin). Syksyllä kuvaaminen selkeästi jäi, mutta nyt joulun aikaan aion taas napata kameran käteen. Kaipaan sitä ja jopa hieman harmittaa, ettei syksyltä juuri ole kuvia. Aionkin siis nyt postailla sekaisin vanhoja kesäkuvia sekä ajankohtaisempia joulujuttuja! Kuitenkaan ilman mitään suurempia paineita.

IMG_3744JPG2
IMG_2738JPG2
IMG_3855JPG2


Toinen syy taukoon oli mun kannettava. Lähes joka kerta, kun alan kuvia muokata tai tehdä yhtään mitään monimutkaisempaan, alkaa tämä jumittaa. Ei siis kovin innostavaa ja useamman tunnin tappelemisen jälkeen antaa periksi. Olen omistanut elämäni aikana kolme konetta ja molemmat edelliset onnistuin hajoittamaan - kannettavan sekä pöytäkoneen. Jälkimmäisestä en saanut mitään tiedostoja takaisin. Pelkäänkin, että hajoitan tämänkin ja käy samalla tavalla!

Viimeisimpänä vielä voisin mainita syksyn uudet muutokset. Voisi ajatella, että välivuoden ansiosta olisi entistä enemmän aikaa blogille. Jostain syystä mulla se on vaikeuttanut ajankäyttöä. Ennen koulu rytmitti päiviä ja viikkoja hyvin, mutta nyt pitäisi itse osata tehdä se rytmi. Työttömänä tulikin usein käytettyä aikaa mm. pitkään nukkumiseen ja useiden eri tv-sarjojen läpikahlaukseen, hups.

Onneksi tähän on edes jonkinlaista muutosta nyt tulossa, sillä sain vihdoinkin työpaikan! Kyse on kuitenkin keikkatyöstä, että ihan kunnollista rytmiä sen ansiosta ei vielä ehkä saa. Huomenna (siis tänään..) on itseasiassa mun synttärit ja aloitan päivän koulutuksella. Sen takia painunkin nyt pehkuihin!

IMG_3500JPG7
IMG_3840JPG3

2 comments:

  1. Kiva että palasit taas bloggaamisen pariin! Myöhäiset synttärionnittelut, :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo täällä ollaan taas! Mukavaa ettet ole tätä blogia vielä unohtanut. :-)

      Voi kiitoksia!

      Delete